Friendship

Kape

2:31:00 AM

Kape is an original composition of Joandrea Santiago (music) and yours truly (lyrics). We wrote this on a random school night on our fourth year in college, while we were jamming on a bench right outside her apartment.

Many years later, I met Aya Yuson, one of the greatest jazz guitarists in the Philippines. I sang the song to him, and he said it was good so we should record it. He played guitar and bass for me, which is why the demo is just so awesome! And props to fellow musician Atticus King, for letting us record this in his home studio!

Click here to listen! :)

Sa umaga, ikaw ang una kong hinahanap
Sa umaga, labi ko'y sayo nangungulila
May tapsilog na ngang nakahain
Ngunit ang hanap ko ay ikaw pa rin

*Kulang ang umaga kapag wala ka na
Sira na'ng aking araw, ang aga-aga pa
Alam mo namang wala kang kapantay
O halina't saluhan mo ako sa umaga

Umaga'y kay ganda pag dumating ka na
Hindi ko na alam kung ano ang kulang pa
Nandyan na nga ang aking barkada
Tumutugtog na rin ang musika*

isawisay

You Might Also Like

0 thoughts

Hello, reader! Thank you for wasting your time reading my blog. I do hope you enjoyed whatever you stumbled upon. :)